Mamoli Royal Louis 1780 [COMPLETED BUILD]

Salut Martin, ça avance, les cordages de tes canons prennent beaucoup de place ( trop à mon goût ), car tu ne peux plus mettre les escaliers. je vais faire un montage plus simple.
Bon courage pour les chaloupes.
 
Salut Martin, ça avance, les cordages de tes canons prennent beaucoup de place ( trop à mon goût ), car tu ne peux plus mettre les escaliers. je vais faire un montage plus simple.
Bon courage pour les chaloupes.
Hi, yes the ropes take up a lot of space. I also don't like it much, but I wanted to finish the experiment:) Next time, I'll research the layout of a deck a bit more and make it less crowded. But at least it will look impressive now ;-)
 
Après, c'est vrai qu'on ne peut pas avoir les poulies de manœuvre des canons à l'échelle, elles seraient trop petites, donc on est obligé de faire avec ce que l'on trouve .
 
Getting blocks as small as you can for gun tackles is a continuing problem for modelers. The 1.5mm Falkonet blocks are STILL too large!
View attachment 403827

View attachment 403828
I can't agree on that, especially with that ship.
Original length of pulley for 12-pdr gun in Le Commerce de Marseille(similar ship, similar period)- 216.
In 1/72 it's 3mm for mamoli RL 1/90 it would be 2,4- lest make it 2,5mm
8-pdr 189, 1/72 - 2,6mm 1/90 2,1mm
 
Après, c'est vrai qu'on ne peut pas avoir les poulies de manœuvre des canons à l'échelle, elles seraient trop petites, donc on est obligé de faire avec ce que l'on trouve .
DryDockModel parts have blocks 1.5mm in boxwood


 
Très bien, une autre mise à jour sur le build (nr 8) :
  • installé tout le canon du deck
  • installé les bateaux
  • installé les têtes de chevalier
  • installé quelques-uns des canons à broches
Salut Martin, je vois que ça avance plus vite que moi
Concernant tes canons, je suis surpris que tu ne puisses pas mettre ceux des 2 rangs du bas, normalement, il y avait des pièces en métal à mettre en montant la coque, il y avait aussi des affûts à mettre en montant le troisième pont pour recevoir les canons,voir les plans et le résultat en place.
je t'ai mis une photo de l'avancement de mes canons, qu'est ce que c'est long à faire.

IMG_20231125_134414.jpg

IMG_20231125_134357.jpg

IMG_20231125_133718.jpg

IMG_20231125_134109.jpg

IMG_20231125_134906.jpg
 
Salut Martin, je vois que ça avance plus vite que moi
Concernant tes canons, je suis surpris que tu ne puisses pas mettre ceux des 2 rangs du bas, normalement, il y avait des pièces en métal à mettre en montant la coque, il y avait aussi des affûts à mettre en montant le troisième pont pour recevoir les canons,voir les plans et le résultat en place.
je t'ai mis une photo de l'avancement de mes canons, qu'est ce que c'est long à faire.

View attachment 409353

View attachment 409354

View attachment 409355

View attachment 409356

View attachment 409357
hi, wow great work on your ship! The deck looks better than mine, and next time I'm definitely going to change my approach. I get tons of inspiration from this forum :)

As for the canon (hoping my French is good enough): thanks for those pictures. I don't think I have that sheet of the plans. Until now, I had no idea what the metal parts for the canon hole looked like. The original builder of the ship mixed up some of the parts 70/48/45 I think. At least it's inconsistent on the left and right side of the ship. To make things worse some of the canon are missing (particularly smallest size and largest size). At the moment, I'm just trying to put the thing together with the stuff that I have.

I still like the look of the ship, but I continue to feel a bit disappointed by the work of the original builder. The closer I look, the more cleanups I want to do. It's an effort to focus on what I want to learn, instead of aiming for perfection all the time
 
J'ai repris ton post et quand tu as récupéré le bateau, les canons des 2 rangs du bas étaient en place , ils tenaient comment ?
 
Back
Top