Trudne początki - BLUENOSE- YUANQING SKALA 1:72

Dzień dobry
Wczoraj z zapałem rozpakowałem swój zestaw i po wyjęciu dokumentacji z przerażeniem stwierdziłem, że wszystkie elementy wytrawionych płyt są luźne.
Nie wyjmowałem wszystkich elementów z obaw, że je zgubiłem.
Urządzenie, które zawiera elementy składowe i naprawcze.
że wiele części pokładu i poszycia jest dostępnych.
Dodano do wniosku, że wadą urządzenia jest złe opakowanie i elementy składowe.
Pudełko nie było uszkodzone na zewnątrz, ale wewnątrz trawione płyty znajdowały się słabo i latały swobodnie.
Zobaczę czy uda mi się coś z tego Reg, ale w razie potrzeby dokończyć poprzedni projekt
.Miał to być mój pierwszy zestaw POF - ale to chyba utracone pieniądze i radość z budowania tego modelu.

Good morning
Yesterday I eagerly unpacked my set and, after taking out the documentation, I was horrified to find that all the elements of the etched plates were loose.
I didn't take out all the pieces for fear of losing them.
A device that contains component and repair elements.
that many parts of the deck and plating are accessible.
Added to the conclusion that the defect of the device is poor packaging and components.
The box was undamaged on the outside, but inside the etched plates were weak and flying freely.
I'll see if I can get something out of this Reg, but finish the previous project if necessary
.It was supposed to be my first POF set - but I guess it was a waste of money and the joy of building this model.

20240213_131947.jpg20240213_131952.jpg20240213_131957.jpg20240213_132000.jpg20240213_132051.jpg20240213_132056.jpg

Last edited by a moderator:
Dzień dobry
Wczoraj z zapałem rozpakowałem swój zestaw i po wyjęciu dokumentacji z przerażeniem stwierdziłem, że wszystkie elementy wytrawionych płyt są luźne.
Pudełko nie było uszkodzone na zewnątrz, ale wewnątrz trawione płyty znajdowały się słabo i latały swobodnie.
Zobaczę czy uda mi się coś z tego Reg, ale w razie potrzeby dokończyć poprzedni projekt
.Miał to być mój pierwszy zestaw POF - ale to chyba utracone pieniądze i radość z budowania tego modelu.

Good morning
Yesterday I eagerly unpacked my set and, after taking out the documentation, I was horrified to find that all the elements of the etched plates were loose.
Added to the conclusion that the defect of the device is poor packaging and components.
The box was undamaged on the outside, but inside the etched plates were weak and flying freely.
I'll see if I can get something out of this Reg, but finish the previous project if necessary
.It was supposed to be my first POF set - but I guess it was a waste of money and the joy of building this model.

View attachment 427741View attachment 427742View attachment 427743View attachment 427744View attachment 427745View attachment 427746
Hallo @keruj_JP.
At first it's nice that you wanted to start building the YuanQing PoF Bluenose. The mess I see in the box is not what we used to see with a BN kit from YuanQing.
For some help: Sheet 8-8 gives a inventory of all the sheets and the parts.
If you have a question, no matter the subject, please write it here in your build-log and I am sure, you will get an answer very soon of someone in this community.

I will ad your build-log in the BN-list:
At Heinrich @Heinrich : is it allright to set this build-log by the Bluenose Group Build Logs instead of in the overall area of the Bluenose Group Build?
Regards, Peter

Dear @keruj_J. Peter is absolutely right when he says that something is very strange here. Scroll through the thread Payment and Ordering in the Bluenose Group Build and you will see how 60+ kits have been packaged and delivered to our group builders. There is no way that any authentic kit manufactured by YuanQing would be allowed to leave the company premises looking like that.

Drogi @keruj_J. Piotr ma całkowitą rację, gdy mówi, że jest tu coś bardzo dziwnego. Przewiń wątek Płatności i zamawianie w kompilacji grupy Bluenose, a zobaczysz, jak ponad 60 zestawów zostało spakowanych i dostarczonych do naszych twórców grupowych. Nie ma mowy, aby jakikolwiek autentyczny zestaw wyprodukowany przez YuanQing mógł opuścić teren firmy w takim stanie.
Dzień dobry,
Nie umiem powiedzieć, co się stało.
Ja nie obwiniam
Widzę, że elementy trawione zostały złamane w transporcie.
Dzisiaj, wszystkie kawałki poukładałem jak puzle, klila jest złamanych.
Policzyłem i sprawdziłem - wydaje się, że wszystkie elementy są i nic nie zaginęło.
Zrobiłem kopię wszystkich, które napisałem i opisałem je tak, że można je odtworzyć w przyszłości.
Jak zakończę rozpoczętych działań to w określonym czasie, zacznę budować Bluenose.
Zdjęcia z moich dzisiejszych prac.

Pozdrawiam wszystkich

20240220_094406.jpg20240220_094517.jpg20240220_094536.jpg20240220_094959.jpg20240220_095019.jpg20240220_095306.jpg20240220_095415.jpg20240220_095430.jpg20240220_104230.jpg

Dzień dobry,
Nie umiem powiedzieć, co się stało.
Ja nie obwiniam
Widzę, że elementy trawione zostały złamane w transporcie.
Dzisiaj, wszystkie kawałki poukładałem jak puzle, klila jest złamanych.
Policzyłem i sprawdziłem - wydaje się, że wszystkie elementy są i nic nie zaginęło.
Zrobiłem kopię wszystkich, które napisałem i opisałem je tak, że można je odtworzyć w przyszłości.
Jak zakończę rozpoczętych działań to w określonym czasie, zacznę budować Bluenose.
Zdjęcia z moich dzisiejszych prac.

Pozdrawiam wszystkich

View attachment 429199View attachment 429200View attachment 429201View attachment 429202View attachment 429203View attachment 429204View attachment 429205View attachment 429206View attachment 429207
That looks good! Nice work.
Also fore you, here you can find the collected English translation of the manual:
Regards, Peter

Cześć. Czy mógłbyś to sprecyzować?
Być może ten dziennik będzie pomocny, Ted jest na tym samym etapie, na stronach 5, 6 i 7
Pozdrawiam, Piotr
Części nr 17, 18, 19, 20 połamane w transporcie poukładane jak puzzle.
Aby je zlokalizować, biały klej PVA i zaklejam taśmą do wykonywania intarsji
Biała taśma do intarsji zaciśnie części między sobą.
Po wyschnięciu będzie OK:
20240309_093625.jpg20240309_093653.jpg20240309_095913.jpg

W ramach odpoczynku od szlifowania poszukuję najlepszej metody na zrobienie kołokwania:

20240311_140439.jpg

Cały model będzie wykończony olejem tungowym ( tung oil ), a po olejowaniu drewniane kołki zanikają, kołki miedziane 0,4mm wyglądają super ale trudno je wykończyć w ciasnych przestrzeniach wnętrza kadłuba. Czarne hebanowe są za duże - 0,7mm
Muszę jeszcze wybrać coś innego.
Kka zdjęć jak robiłem kołki z drewna lipowego:
20240311_094750.jpg20240311_100949.jpg20240311_102110.jpg

Myślę, że tunele Linden są w porządku w zestawie. Głosuję na Linden, ponieważ odpowiednio komponuję się z drewnem.
Gdzie można znaleźć sposób podłączenia ramek w oryginalnym Bluenose?
Czy są gdzieś plany, informacje
066 Treenail 8 gwoździe do Bluenose.jpg

Skoro 1 3/8 cala to 35mm czyli w skali 1:72 będzie ok. 0,48mm i kwadratowe

Last edited:
Gdzie można znaleźć sposób podłączenia ramek w oryginalnym Bluenose?
Czy są gdzieś plany, informacje
View attachment 434561

Skoro 1 3/8 cala to 35mm czyli w skali 1:72 będzie ok. 0,48mm i kwadratowe
A lot has been written about those treenails and one thing's certain, it will be near to impossible to exactly replicate the original Bluenose treenails. That applies to the planking of the hull, but also for the deck planks with even smaller nails.
It will come down to your own preferences and interpretations. To drill and install treenails with a 0,48mm diameter is a challenge. For the deck planks the diameter will need to be even smaller, in the order of magnitude of 0,32mm or less.
Maybe you can pull it off; I certainly didn't dare to go there.

Dzień dobry

Good morning
Hallo @keruj_JP
we wish you all the BEST and a HAPPY BIRTHDAY
Birthday-Cake

Back